Hjælp.nu

Supporten kan kontaktes på

76 123 112

support@itfesbjerg.dk

 

 

Alle hverdage mellem 8 – 16 kan helpdesken kontaktes via support@itfesbjerg.dk eller vores klient-portal på support.itfesbjerg.dk eller på telefon 76 123 112.
Ønsker du at benytte helpdesken udenfor alm. kontortid, kan vores vagttelefon benyttes. Dette kan dog betyde afregning til en højere timesats.

MENU

17 ofte stillede spørgsmål

Har du spørgsmål om vores Hosting, svarer vi gerne. Det kan også være, at du kan finde svar på dine spørgsmål i vores Ofte Stillede Spørgsmål, der tager udgangspunkt i de spørgsmål om Hosting, vi oftest hører. 

17 Ofte Stillede Spørgsmål

 

Hvordan ved jeg, at I er de rigtige til at hoste min virksomheds data?

Det er en tillidssag at lade andre varetage sin virksomheds dyrebare data. Vi garanterer at levere en løsning, der gør IT både simpelt og usynligt i din og dine medarbejderes hverdag.

 

Vi har dokumenteret vores ekspertise med Cloudcertifikatet, der bekræfter, at vi lever op til skrappe krav om bl.a. kvalitet, sikkerhed, stabilitet, gennemsigtighed og kontrol.

 

Vi har endvidere – qua vores eksistens siden 2005 – stor erfaring i IT-branchen og med vores mere end 500 tilfredse kunder, er det tydeligt, at vores ihærdighed betaler sig.

Hvad gør jeg, hvis vores virksomhed ændrer størrelse og behov?  

Når du hoster din IT hos os, får du en fleksibel løsning, der til enhver tid tager afsæt i din virksomheds behov og ønsker – også på sigt. Vokser eller mindskes din forretning, justerer vi blot.

Kan det lade sig gøre at arbejde med store filer med en hosting-løsning?

Der genereres rigtig store filer, når man f.eks. tegner i 3D, men du skal ikke frygte, at det er et problem. Du arbejder blot lokalt på computeren via en kryptereret dataforbindelse til vores servere.

 

Vi kan også tilbyde dedikeret 3D Hosting, hvor en high performance platform med NVIDIA GRID vGPU sikrer optimal afvikling af CAD og 3D CAD-applikationer.

Hvordan sørger jeg for, at min virksomheds IT-budget ikke overskrides

Du får en fast pris for din virksomheds hostingaftale, som giver dig et overblik over de faktiske omkostninger. Budgettet bliver dermed ikke længere væltet af uforudsigelige IT-problemer, såsom pludseligt nedbrud.

Kan jeg bibeholde min suverænitet, selvom I hoster min virksomheds data?

Ja, du har på alle parametre den endegyldige beslutning, selvom din virksomheds data er i vores hænder.

 

Vi vægter tæt samarbejde med vores kunder, og vi lytter selvfølgelig til dine ønsker og behov. Ændrer de sig, er din hosting-løsning så fleksibel, at du frit kan regulere den.

Kan jeg stole på, at sikkerhedsniveauet opfylder vores behov?

Ja, sikkerhed er tryghed. Vi opfylder de strenge sikkerhedskrav, som Cloudcertifikatet stiller, hvorfor dine data er beskyttet på bedste vis.  

 

Når vi taler om sikkerhedsniveauet i din virksomhed, er forretningsforståelse et vigtigt aspekt. Vi tilbyder derfor et sikkerhedstjek, hvor vi afdækker, hvilke sikkerhedsmæssige styrker og svagheder din virksomhed har. På baggrund heraf udarbejder vi en specifik sikkerhedsløsning, der er i tråd med din virksomheds behov.

 

Medarbejdere kan ligeledes bidrage til et højt sikkerhedsniveau, som i IT-sikkerheds øjemed giver stor værdi. Vi opererer således på alle niveauer, og i samarbejde med ledelsen i din virksomhed hjælper vi gerne med IT-politikken, der klæder medarbejdere på til at højne sikkerhedsniveauet.

Hvordan sikrer I, at min virksomheds data ikke forsvinder?

Du finder vores primære datacenter på vores adresse i Esbjerg, mens vores backup-server er placeret i Århus – mere end hundrede kilometer herfra. 

 

Vi tager hver nat en komplet backup af hele serveren og gemmer den i syv dage, så vi på ethvert tidspunkt har mulighed for at genskabe data – også de data du selv har slettet ved en fejl. Har du brug for det, kan vi forlænge den periode, vi gemmer dine data til uger, måneder eller år.

Hvad sker der, hvis jeres datacenter har nedbrud pga strømsvigt?

Skulle det hænde, at vi oplever nedbrud – fx pga. strømafbrydelse hos energiselskabet – har vi et nødstrømsanlæg, der automatisk går i gang. Det betyder, at vi kan være selvforsynende med strøm i en længere periode, så der ikke sker noget med din virksomheds data.

Kan vi få IT-support af jer – også om natten?

Selvfølgelig – vores åbningstid hedder 8-16, men du kan få hjælp 24/7. Du får ét nummer at ringe til, og vores mange IT-supportere sidder klar til at hjælpe dig, således du til enhver tid får hjælp her og nu. IT-supporternes formidlingsevner er i top, så de langhårede IT-termer er oversat til et forståeligt sprog.

Kan vi også få support onsite?

Ja, ligesom vi hjælper dig ved at koble op via fjernsupport, kommer vi også gerne på besøg. Vi tilbyder dig din helt egen IT Forum-konsulent til at udføre de IT-relaterede opgaver i din virksomhed. Opgaverne er defineret af dig, og kan spænde fra opsætning af arbejdsstationer og printere til ændringer af jeres system.

Vil vi opleve uoverensstemmelser med 3. parts leverandører?

3. parts leverandører sørger for, at du får de produkter, din virksomhed har brug for. Såfremt du har problemer – fx med de IT-mæssige aspekter af C5 eller Navision – løser vi dem gerne.

 

Vi gør en dyd ud af samarbejdet med 3. parts leverandører, men hvis der – mod forventning – opstår uoverensstemmelser, tager vi ansvaret. Det betyder, at du aldrig kommer til at stå mellem to leverandører.

Hvad betyder det for os, at I har en revisorerklæring?

Medlemskabet af Danish Cloud Community – og dermed tilegnelsen af Cloudcertifikatet – foranlediger, at man som IT-virksomhed kan levere en revisorerklæring udarbejdet af en uafhængig IT-revisor. Det hjælper nemlig købere af Hosting til at vælge den rigtige hosting-virksomhed, fordi IT-revisoren har skrevet under på, at der opfyldes særlige krav om sikkerhed, netværk, overvågning, backup og serverrummets fysiske rammer.

 

Den værdi, revisorerklæringen således skaber for din virksomhed, er, at den først og fremmest bekræfter kvalitet og kvalifikationer, og at du derfor have tillid til, at din virksomheds data bliver håndtereret i sikre rammer.

Vil vores øvrige systemer fungere i en hosting-løsning?

For at kunne afdække hvorvidt jeres øvrige systemer fungerer i en hosting-løsning, undersøger vi jeres applikationer. For at være på den sikre side tester vi applikationerne på forhånd, så du er sikker på, at dine systemer går hånd i hånd med Hosting. 

Kan vi forvente nedetid, når vi skifter til en hosting-løsning?

Vi ved, hvor vigtig en rolle IT spiller i virksomheder, hvorfor vi naturligvis bestræber os på minimal nedetid, når overflytningen foretages.

Vi aftaler, hvornår overflytningen foregår, så overflytningsprocessen er til mindst mulig gene.

Kan kontrakten afbrydes, hvis vi er utilfredse?  

Vi gør vores bedste for, at vores kunder er tilfredse med deres IT-løsning. Hvis der opstår en situation, hvor du – mod forventning – ikke er tilfreds, er vi løsningsorienterede. Du har derfor altid mulighed for at komme ud af aftalen.

Sælger I egentlig også hardware og software?

Når du skal have IT-udstyr, rådgiver dig mod det rigtige valg, og du kan naturligvis købe hardware og software hos os.

Kan I fungere som vores IT-medarbejder, hvis vi ikke migrerer til jeres datacenter?  

Ja, vi tilbyder at agere IT-medarbejder i din virksomhed, og det er uanfægtet af, om vi hoster din virksomheds data. Det betyder, at vi også kan tage ansvaret for driften af dine lokale servere.

 

Vi passer uhyre godt på vores egne servere – og dine er ingen undtagelse. Når I ikke flytter til vores datacenter sørger vi derfor også for drift og du kan få support, når behovet opstår.  

IT Forum Esbjerg bruger cookies for at forbedre din oplevelse, vurdere brugen af de enkelte elementer på websitet og til at støtte markedsføringen af vores services. Ved at klikke videre på websitet accepterer du websitets brug af cookies.